domingo, 27 de febrero de 2011

“Fa noranta anys ja hi havia manipulació sobre la informació de l’Espanyol”


El número 13 de la revista 23 perico ofrece una completa entrevista con el historiador y coleccionista perico Jordi Puyaltó, del que destacamos algunas de sus declaraciones:

Ha trobat algun cas de manipulació periodística en altres èpoques?

Tal com passa ara. Concretament tinc dues revistes que van parlar de la inauguració de Sarrià de manera oposada. El 19 de Febrer de 1923 dia següent a la inauguració, la revista Futbol diu que allò no era un camp, que no hi havia grades i que no semblava el camp d’un equip de Primera, mentre que la revista La Jornada Deportiva només parla de les virtuts del camp i dels seus voltants de forma gairebé idílica.

Presidents de l’Espanyol a destacar...

Josep Fusté Noguera per tot el que va representar per evitar la desaparició del club en dues ocasions. Avui l’Espanyol existeix gràcies a ell i per això a la seva època el van anomenar Sant Josep Fusté. En Manuel Meler per la seva bonhomia i en Dani Sánchez Llibre, home accessible i planer que ens ha fet un estadi, una ciutat esportiva i ens ha portat a guanyar 2 Copes del Rei i 1 Sotscampionat de la UEFA.

Què pot explicar del seu avi?

El meu pare em va dir que el meu avi va morir als trenta -quatre anys degut a la pulmonia que va agafar a la final de Copa de l’any 1929 perquè va anar i tornar a València agafat a l’estrep del tren. A la tornada i després d’uns mesos, els metges no el van poder salvar. A les hores, el meu pare tenia sis anys.

Saber això el va empènyer a. . .

Recuperar tot el que es va publicar d’aquella final, revistes, diaris i un munt de material. Volia saber que havia viscut el meu avi.

Sobre altres finals?

El meu pare va viure la final de 1940 i personalment he viscut les altres dues finals. Les tres generacions hem viscuts en directe les quatre copes que l’Espanyol ha guanyat.

No hay comentarios: